Sunday, June 28, 2009

Apa Dah Jadi..?


Semalam 27 jun, pasukan bola sepak pakcik yang join liga PPD Sarikei lawan pasukan dari Julau. Keputusanya berkesudahan 1-1. Kira ok la tu. Sebenarnya pasukan pakcik ni adalah pasukan belasahan jer. Tapi ntah la macam mana semalam dapat mengekang kemaraan pasukan Julau yang kuat. hehee. Satu keajaiban yang jarang-jarang berlaku ni.. Okla pakcik tinggal bab tu. Apa yang pakcik nak nyatakan kat sini ialah semalam sejarah baru pakcik lakar dalam idup pakcik. Pakcik dimasukkan pada separuh masa pertama menentang pasukan Julau. Ini memang biasalah strategi pengurus pasukan. Sebabnya pemain yang kira ok sikit ni akan dimasukkan pada separuh masa pertama. Bila dah xde tenaga nanti baru la di keluarkan. Pakcik ni kira bertuah la coz diberi kepercayaan utk main dulu. Bukan hebat sangat pun tapi sebab dah xde pemain lain dah. hehehe...Tapi apa yang klakarnya ialah pakcik hanya main 10 minit jer. Pastu terus kuar. Bukan di tukar oleh pengurus pasukan tapi pakcik dah tak tahan. Teramatlah letih. Xleh nak bernafas lagi eh. Tu la sejarah baru yang pakcik buat. seingat pakcik la sepanjang pakcik main bola ni x pernah pakcik main 10 minit jer. Sekurangnya sempat la gak habiskan separuh masa pertama. Kalau dulu la zaman kuat dan sihat..:) pakcik boleh la bertahan sampai 90 minit. huh.. Apa dah jadi ni..?

ps: foto-foto diatas tu zaman kuat dan sihat tu tau..tapi cengkungnya tetap maintain..........:)
-foto ni diambil pertengahan tahun 2007, tahun pertama pakcik di sarawak. Masa ni badan pakcik sihat tapi jiwa tu, kureng sihat ckit...hehehe



Friday, June 26, 2009

Micheal Oh Mikaeel...

Hari ni sabtu.. Tak ada ape yang nak di buat. Lepas minum milo secawan, makan roti sebuku pakcik belek2 la laman blog, mencari apa isu menarik hari ni. Satu laman ke satu laman pakcik singgah, banyak blogger membincangkan isu kematian raja pop dunia yang meninggal kerana kegagalan jantungnya berfungsi. Bagi pakcik itu adalah asbab kematian jer. Dah ketentuan dari Allah dia meninggal hari semalam. Banyak laman yang pakcik jenguk membincangkan latar belakang si mati, sejarah kerjayanya, dan macam-macam. Jarang benar rasanya pakcik jumpa laman yang membincangkan keislamannya. Tapi bukan tak dibincangkan langsung tentang keislamannya itu, tapi JARANG. Ataupun pakcik belum lagi jumpa laman blog yang membincangkan soal keislamannya itu. Mengikut kacamata pakcik la Micheal atau Mikaeel ni bertuah sebab dibukakan pintu hatinya Oleh Allah untuk memeluk islam. Mikaeel juga pernah mengatakan mendapat ketenangan dalam Islam. Apahal si mikaeel ni boleh cakap macam ni..Adakah dia "serabut Perut" (Baso Ore kelate) sepanjang menganuti agama lamanya? entahlah kan.. Apepun kita sedekahkan Al-fatihah buat Mikaeel.. semoga rohnya dicucuri rahmat.




Monday, June 22, 2009

Aktiviti Sepanjang Cuti Sekolah Pakcik....


Huh,... Dah lama rasanya tak apa-apa cerita kat blog pakcik ni.. Bukan ape..tak berkesempatan nak menulis. Almaklum sajalah bila buka sahaja pengal baru persekolahan, banyak kerja yang tertangguh sebelum ni, yang nak di bereskan. So, hari ni ada la skit masa terluang. Pakcik ambil sedikit masa untuk mengisi masa yang terluang ni dengan bercerita sikit sebanyak aktiviti sepanjang berada di kampung. hehehe..jangan marah....!!!!! tapi yang pasti, setiap detik masa yang ada sepanjang cuti baru-baru ni pakcik gunakan semaksimum mungkin. Sampai domam pakcik tau hehehehe....


First Trip ke Terengganu dgn isteri pakcik.. Selepas pulang dari malis perkahwinan Meng dan Padli kat Sungai Tong Singgah jap kat Kuala terengganu.. Pas tu lepak jap kat masjid Kristal...

Yang ni bukan pakcik gi palestin tau.. ni monumen Masjid Aqsa kat terengganu gak...heheh..pic ni isteri pakcik yang ambik masa nak balik dah rasanya...


Tgk ngantin pempuan tu...(Rosmaini ) mcam Misha Omar kan? mmg sebijik mcm Misha Omar.. Ngantin laki tu bukan orang sebarangan tau..pegawai besar kat kuching tu.. !!!


Pakcik dan isteri pakcik pun nak jugak bergambar dgn pengantin ni...mana idak oiii..bergambar dgn pegawai besar...bangga pakcik tau...


Yang ni pulak aktiviti kat kampung pakcik.. kat Pantai Seri Tujuh.. Ala bawa anak buah main Golf..


Tengok gaya la...macam profesional kan? hahaha.. Gaya mau mcm pro, tapi kena tak kena tu belakang kira...heheheh


Sukeee je bergambar ngan pengantin.. yang ni bersama Duan dgn Syaq kat pasir putih..Member isteri pakcik le ni..



Sebelum lepak tepi pantai posing dulu ngan isteri kedua pakcik heheh... Yang bertudung tu isteri pertama tau...



Dapat santai camni selalu dengan orang tersayang kan best..!!!



Test pelamin member jap..



Ni plak atas permintaan isteri pakcik la ni.. nak sangat dia bergambar.. macam la x pernah naik pelamin.. :)





anaktumpat mengucapkan

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics