Saturday, July 11, 2009

Rindu kalian....

Kalau dulu riuh dengan suara hulubalang STS.. Sana sini hiruk pikuk.. Geng belakang bilik guru ada-ada jer citernyer.. dari citer masalah pelajar hingga ke masalah dunia global.. apa yang pasti ADA CITER.. Sekarang ni tak lagi.. Sunyi sepi.. Xde lagi hilai-tawa sakat menyakat. Xde lagi Suara pekat loghat kelantan dan Loghat Utara...kalau ada pun x seriuh dulu.. Geng ronda bandar sibu pun xde lagi.. Kalau dulu balik sekolah kul 1.30pm sempat g makan tengahari kat Sibu.. Nak meronda la kononnya.. Tapi sekarang ni....!!! huh.. x tau la... Susah nak cakap.. Kalau dulu tiap malam lepak kat Kampung Seberang kat Medan Selera.. bincang topik semasa.. dengan kain pelekat, berselipar jepun, main tibai jer. Duk semeja ramai2..Bila perut dah diisi, balik rumah main terup plak.. Kekadang kalau hujung minggu boleh sampai ke subuh.. Tapi sekarang.. Makan kat umah jer.. Xde selera nak makan luar.. Xde lagi suara dulu yang menghiburkan hati.. kalau dulu depan umah, macam-macam aktiviti.. main takraw, main badminton, nasib baik x main tarik tali jer.. tapi sekarang depan umah pun dan naik semak.. kalau dulu umah sewa aku meriah.. ada masanya panggil kengkawan masak umah aku... semua datang... yang pempuan sibuk kat dapur menyiapkan makanan.. yang laki duk sembang kat ruang tamu tunggu makanan siap.. yang syoknyer boleh naik pening biler tengok lauk pauk yang dimasak.. bermacam2 jenis lauk pauknyer.. tapi sekarang, semua pinggang mangkuk yang dulunyer selalu aku gunakan untuk hidangkan makanan tuk kengkawan dah tersimpan dalam almari kabinet kat dapur.. dah naik berdebu dah pakcik tengok..periuk belanga pun dan bekulat tersadai bawah dapur tu... fuuhhhh.....

kalau dulu...!!!
kalau dulu...!!!
kalau dulu...!!!
kalau dulu...!!!

tapi..................!!!!!!!!!!!!!!!
bak kata pepatah.. yang patah kan tumbuh, dan yang hilang akan berganti.. begitula lumrah alam.. yang pergi biarkan ia pergi.. yang bakal datang kita sambut dengan mesra.. sekarang alhamdullillah, datang seorang sahabat baru, yang nampak dari riak wajahnya amat jujur dan boleh dipercayai.. senang dan tenang hati, bila berdamping dan berbual dengannya..Sahabat baru ni pakcik ketemu kat dewan Masyarakat tika tengok sorang brother yang meninggal selepas main Badminton..









Xleh nak citer time ni betapa epi.... ramai kawan yang semua satu kepala.. x banyak songeh. mudah berunding.. paham jiwa... x berkira...
bujal.. sepol..yanti.. mana korang? senyap tanpa berita..heheheh


4 comments:

Anonymous said...

siannya.... cari2 la yang sekepala,,,, mudah nak buat cerita

anaktumpat said...

jupo doh...buke sekepala lagi nih..tapi berkepala-pala..hahaha

imanshah said...

Pindoh skolah ko??

anaktumpat said...

saeng hok kamceng balik blako doh imanshah..waso kesik jugo nyo hehehe

anaktumpat mengucapkan

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics