Saturday, August 15, 2009

Minggu Yang Memenatkan..!!!


Hari ni 15 ogos 2009. Jam ditangan tepat pukul 6.30 pm. pakcik menunggu penerbangan dari KL ke Kuching dengan penerbangan Airasia Ak5218. masih terlalu awal lagi rasanya kerana penerbangan sebenar pada pukul 7.20pm. tapi pakcik menerima pesanan ringkas dari pihak airasia bahawa penerbangan ini akan ditunda pada pukul 8.25 pm. biasa lah.. ini dah cara airasia yang suka tangguh-tangguh. nak buat macam mana kita nompang dia.. tengok la nanti bila dia nompang kite pulak..hahah.. tak tau bila la kan dia akan nompang kita.. habis bab tu.. aper citer pakcik kat sini? ye tak ya jugak kan..? sebenarnya pakcik dah 4 hari kat semenanjung. mintak cuti untuk hadir majlis konvokesyen bini pakcik. pakcik di tanjong malim lebih kurang 3 hari dua malam dan terpaksa bermalam di Sahara Inn sebab xde sedara mara dan sahabat handai yang boleh pakcik nompang.. nak buat cam ner kan..? terpaksa ajelah. pastu dah bis konvo bini pakcik, pakcik bermalam plak di Kl.. pusing punya pusing singgah bermalam di Hotel pudu.. ermm..nk buat mcam mana.. duit banyak dalam poket.. maklum la gaji bulan 1 pun lum habis lagi..hahaha..ambik kau.. penat memang la penat. tapi demi melihat isteri yang dah beribu musim bersusah payah, penat jerih belajar hingga tamat terpaksa jugalah gagahkan diri untuk hadir majlis konvokesyen ni.. itu aja lah tuk kali ni.. laptop pakcik ni batery nyer dah low.. nanti bila dah sampai sarikei nanti pakcik sambung..


anaktumpat
15ogos09
6.43pm
LCCt


7 comments:

imanshah said...

mari perak bakpo tok royat..buleh jale2 ipoh

Cikgu Adham said...

ai acap teh kelik

Anak Tumpat said...

x sempat nk g ipoh cikgu imanshsh..cuti x panjang kali ni..insyallah len kali kita jumpa kat ipoh.. kpd cikgu adham..acap kelik la mugo terpaksa..kalu sjo main2 meme x balik dah.. g pun konvo bini ambo ni skali nih joh..haha..

probakti 21 said...

Salam dan ucapan tahniah kepada isteri dan selamat kembali bertugas di Sarikei,

Ambo tak sempat menjejakkan kaki di Sarikei,tapi isteri ambo dah 3 bulan berada di sana ,menemani anak sulung yang baru dapat cahaya mata satu masa dulu.

Menantu pun juga dari Tumpat,kedua-dua suami isteri mengajar kat S.Menengah Sarikei.Beliau dah empat tahun di situ.Kini mereka dah kembali bertugas diKB.

Banyak cerita2 menarik di Sarikei .

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

congrats...(kawe jenih yg x pandai nak ucap pjg2)...
-pokjen-

Anak Tumpat said...

tq pokjen

anaktumpat mengucapkan

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics