Friday, October 2, 2009

Adussss...pening...!!!

Pening...pening..pening... Nak tergelak sorang diri pun ada.. Awal minggu ini pakcik terima arahan dari pihak sekolah untuk melatih bebudak sekolah pakcik untuk pertandingan Futsal.. Minggu ini terima arahan dan minggu depan hari pertandingan.. mana idak peningnya.. tambah pulak sekolah pakcik ni tak pernah menyertai mana-mana pertandingan bola sepak dan Futsal sebelum ini.. Dimaklumkan bahawa tidak ada pemain yang boleh bermain bola.. maklumlah budak cina. kalau bola keranjang dan bola baling sekolah pakcik lah antara yang paling top di Sarikei ni.. berbalik kepada citer pakcik. Dah lima hari pakcik latih student pakcik main futsal.. Adusssss...hancussssss....!!!! Ada yang sepak bola macam kanak-kanak baru boleh jalan. Yang best lagi, ada yang datang untuk sesi pemilihan, bila ditanya.."Kamu pernah main bola sepak"? nak tahu apa yang di jawab... "pernah jugak main bola ni cikgu..tahun lepas.." (baca dengan dialek Cina) tepuk dahi jer la pakcik.. sepanjang 5 hari melatih mereka ni.. xde lain dalam hati pakcik pabila melihat anak buah tengah training.. asyik duk pikir berapa gol la yang bakal kena belasah nanti dengan pasukan sekolah lain.. hahahaa...Tapi dalam kerisauan merobek perasaan pakcik ni, tersemat jugak harapan yang membukit (x sesuai kalau tulis menggunung) untuk melihat anak buah pakcik ni membuat kejutan pada hari kejohanan nanti.. pakcik tidak mengharapkan menjadi naib juara atau juara. Cukup sekadar dapat mengekang pihak lawan dari membelasah anak buah pakcik sampai lunyai.. tapi kalau juara tu Alhamdulillah.. Apepun tengok la minggu depan. Sama ada anak buah pakcik yang dibelasah atau membelasah..

Majulah sukan untuk negara...

ONE MALAYSIA...!!!!...:)

11 comments:

gulaikawah said...

sama la kawe pun..masalah kawe budak2 pun x cukup nak main bola..hahahah

abu muaz said...

Salam ziarah. Belasah dan dibelasah memang adat berlawan.

Anak Tumpat said...

gulai kawah..kita senasib la..demo x cukup pemain..kawe ni rama pemain pun wasa mcm xdok pemain jgk..hahaha

abu muaz...yeeeaahhh..belasah...

n@m@n said...

wah..wah..

mmg pening tu gu...

kawe dulu pon biasa gak dpt arahan last minute..

tp nsb baik budok hok tahu main doh

Cikgu Adham said...

slm.. ai demo kan biso main goni... ngajar pon biso la...

Anak Tumpat said...

Cikgu naman..kalu hok jenis panda main xpo la.. untung demo...

Cikgu Adham...kawe pun bangku jgk dgn goni.. tapi depan budak bt2 panda joh la..hahaha Apo kawe buat..sepak deras biar keno puok dio..dio tgk kito sepak deras ni, demo tu kato kito panda la..pade skali tu jah..pahtu gak ko duk baris kok luar pade la kito nyo..hahaha

syahbandar87 said...

cheeewahhhhh..one malaysia tu.hahahA...naka jgk kade2.hehe
:)

Cikgu Adham said...

ooo demo gak... yg ptg pndai nipu la goni heh heh.... steady sheikh...

kuina said...

semangat mau ada ya...

Anak Tumpat said...

syahbandar..jare2 keno sebut 1malaysia..hahah...

cikgu adham.. ore kelo nipu sunat..ko guano? :)

kuina.. yep..semangat kena ada.. kalah mene adat la..kalah semangat hok kita x mau kan?

abu muaz said...

Salam. Lama benor demo main bola.

anaktumpat mengucapkan

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics